***O*B*C*H*O*D*N*Á***

Popis návrhu

Vzhľad Obchodnej ulice sa mení posledné desaťročia s každým novým pútačom zo zlého na horší. Vyvíja sa nekoordinovane, je poznačený „estetikou“ raného kapitalizmu, príchodom globálnych fastfoodov a nedotiahnutými plánmi striedajúcich sa režimov 20. storočia. Ulica je presýtená nepotrebnými informáciami. Neregulované reklamné plochy priamo degradujú vizuálnu kultúru jednej z najrušnejších ulíc mesta.

Návrh nadväzuje na vyvolanú diskusiu o súčasnom stave ulice. Centrum mesta potrebuje zadefinovanie pravidel správania sa reklamy vo verejnom priestore – manuál tvorby verejných priestorov. Naše riešenie spočíva vo vymedzení základných pravidiel, ktorými by sa mohla ulica riadiť. Definujeme proporcie, formu a umiestnenie reklamy. Základom orientácie na ulici sú mapy pri nástupoch na ulicu, využívajúce prirodzené orientačné čísla budov. Ulica je rozmanitá architektúrou, nie reklamou.

  • Jakub Lysý, Tomáš Ružiak