Beat the Billboard

  • Beat the Billboard
  • Beat the Billboard
  • Beat the Billboard
  • Beat the Billboard

Popis návrhu

Billboardy, megaboardy, citylighty na zastávkach, plagáty na stenách, v autobusoch, električkách,
nadrozmerné bannery na budovách… Všetky ziapu o pozornosť, kričia, aby sme si ich všimli, ponúkajú nám informáciu, o ktorú sme neprosili. Reklama znečisťuje naše mestá, naše životné prostredie – bez evidentného prínosu pre spoločnosť. Je načase uvedomiť si, že s tým niečo môžeme robiť!

Hlasuj! (BLB AWARD)
Aby sme rozhýbali politikov mesta Bratislava k aktivite niečo spraviť s billboardami, dávame vám možnosť vyjadriť sa. Vybrali sme zopár príkladov arogantného
umiestňovania reklamy. Je na vás zvoliť ten, čo si zaslúži cenu BLB. Označ obrázok nálepkou, alebo choď na www.beatthebillboard.sk a zvol BLBa!

Strom za billboard!
Presne tak ako CO2, aj vizuálny smog môže byť kompenzovaný. Za každý „vysadený“ billboard (od citylightu po megaboard) by sa mal symbolicky zasadiť jeden strom. Náklady by znášal zadávateľ konkrétnej reklamy. Fungovať to môže aj cez www.wolf.sk (projekt Kúp si svoj strom, kde jeden strom stojí 1000,- Sk).

Rešpekt architektúre!
Architektúra je v každej dobe naše kultúrne a historické dedičstvo. Preto by sa mala rešpektovať a ochraňovať. Mali by sme chrániť „tvár mesta“ a jeho identitu. Nielen pre turistov v Starom meste, ale najmä pre obyvateľov mimo centra. Vo Francúzsku, Španielsku či Holandsku dokázalo veľa miest obyčajnými reguláciami a zákazmi obmedziť reklamu vo verejnom priestore. Všetko čo treba, je politická vôľa niečo urobiť.